Oprichters van de Twitterkliniek zijn online marketeer Renate Wijma en reclameadviseur Joost Schrage. Voor de aftrap in het Martini is het team aangevuld met Bianca Habing van het brandwondencentrum van het Martini Ziekenhuis. Drie veel-twitteraars, die ontdekten dat er binnen de zorg nog wat koudwatervrees bestaat rond nieuwe media. Habing in het DvhN: “Artsen en ziekenhuizen twitteren zelf vaak niet, maar ze moeten zich wel realiseren dat er wel over hen getwitterd wordt.”
Nieuwe media
Het verhaal van de drie achter Twitterkliniek.nl is dat de gezondheidszorg zelf meer de weg van de nieuwe media moet bewandelen, om de wisselwerking tussen alle deelnemende partijen te vergroten. “Ik krijg op mijn Twitter-account wel eens vragen binnen over brandwonden. Nieuwe media als Twitter en Facebook zijn laagdrempelig en daardoor geschikt om een discussie op gang brengen over zaken in de gezondheidszorg. De vraag is nu of de zorg dat ook wil. Een enkeling twittert al, maar lang niet iedereen. Daarom organiseren we op 28 januari een brainstormsessie.”
#tweetkliniek
De eerste bijeenkomst van de Twitterkliniek is op vrijdag 28 januari vanaf 15.00 uur in het Martini Ziekenhuis en kan alleen op uitnodiging bezocht worden. Er komen artsen, specialisten, patiënten en leden van raden van bestuur. Meer informatie is te vinden op www.twitterkliniek.nl en op Twitter via #tweetkliniek`. (Zorgvisie – Wouter van den Elsen / Twitter)
Lees meer:
Zorgexperts twitteren over zorgsector
Twitter waardevol voor uitwisselen klinische data
E-consult voor ALS-patiënt bij UMC St. Radboud
Zorgvisie magazine
Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.