Meander wil met de app het bezoek aan het ziekenhuis laagdrempeliger maken. Met de app kunnen patiënten hun afspraken bij de meeste specialismen inzien en relevante folders lezen. In de loop van 2015 worden de mogelijkheden van de app uitgebreid. Dan wordt het mogelijk om afspraken te annuleren en te verzetten, nieuwe afspraken te maken en het persoonlijk dossier in te zien. Binnenkort kunnen patiënten het consult bij de arts terugzien op video. Ook wordt het mogelijk berichten te versturen en ontvangen van en naar Meander-zorgverleners.
Extra service
Met de introductie van de Mijn Meander app zet Meander een belangrijke stap op het gebied van E-health. De app is gebruiksvriendelijk, op maat gemaakt voor mobiele apparaten en sluit aan op de belevingswereld van de consumenten van vandaag. Met de app biedt Meander een extra service, in aanvulling op het belangrijke persoonlijke contact met artsen en verpleegkundigen. Het Meander patiëntenportaal en de Mijn Meander app zijn ontwikkeld door Funatic.