Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties6

Medewerkers GGZ WNB krijgen zelf hulp

Mark van Dorresteijn
De medewerkers van GGZ Westelijk Noord-Brabant krijgen zelf hulp van coaches nadat het bedrijf bijna failliet ging. Een van de zeven coaches kan ingeschakeld worden bij werkgerelateerde problemen. Dat meldt Psy.nl.
Medewerkers GGZ WNB krijgen zelf hulp

Elise Bakker, een van de coaches, legt uit dat er tijdens gesprekken met collega’s binnen GGZ WNB veel emoties boven kwamen. “Vooral de laatste tijd is niet makkelijk geweest”, zegt de coach tegen Psy. “De reorganisatie binnen GGZ WNB heeft ons allemaal geraakt. Werknemers worden er onzeker van, het kost veel energie en doet wat met je loyaliteit.” Om de medewerkers er weer bovenop te brengen, bedacht ze intercoaching om werkgerelateerde problemen te bespreken.

Inspiratie en plezier

De gesprekken zijn bedoeld om het personeel te inspireren en plezier te laten krijgen in hun werk. “Zij weten zelf het beste hoe ze dat kunnen doen.” Volgens de coach hebben de meeste werknemers behoefte aan drie tot zes gesprekken van 1,5 uur. “Als dat niet voldoende is, zijn de problemen te complex voor ons en schakelen we andere hulp in. Maar dat is nog niet voorgekomen.” (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter)

Lees ook:

Bestuur GGZ WNB ziet af van collectief ontslag

Wubbo Petersen laat GGZ WNB een strop na

Inspectie heft verscherpt toezicht GGZ WNB op

Zorgvisie magazine

Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.

6 REACTIES

  1. Alleen al het feit dat dhr de Bakker dit bedacht heeft zou iedereen schrik aan moeten jagen.
    Zijn plannen hebben altijd veel geld gekost waren niet doordacht en werden slecht gepresenteerd.
    Dit is een plan om falend beleid een pleister te geven en natuurlijk heb je altijd coaches dit dit luxe baantje wel uit willen voeren, beter dan op de vloer staan.

  2. Lees alle reacties
  3. Mw. Bakker heeft intercoaching ‘bedacht’ en stelt vervolgens dat de medewerkers zelf het beste weten hoe ze weer inspiratie en plezier in het werk moeten krijgen. Waar zijn die gesprekken dan voor nodig? Want datzelfde personeel loopt voortdurend te mopperen dat de zogenaamde hoge heren alleen maar op kantoor zitten te ouwenelen maar desondanks hebben ze ‘behoefte’ aan 3 tot 6 gesprekken van 1,5 uur over iets waar ze zelf de oplossing toch al voor schijnen te hebben. Wat een luchtfietserij zeg. Met inderdaad een torenhoog -zoals Dorien al stelt- geitenwollensokken gehalte…

  4. nou Dorien met kosten valt het wel mee: de coaches worden niet ingehuurd (zie het artikel van Psy) maar komen van NWB zelf. Het is een aardig artikel om wat positieve publiciteit in de pers te genereren na al die financiele perikelen. Dat moet je ze gewoon gunnen. Ik las niet dat er een grote behoefte aan die coaches was.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.