Nederlandse ziekenhuizen actiefst met sociale media

Meer dan de helft van de Nederlandse ziekenhuizen is te vinden op LinkedIn. Daarmee zijn de Nederlandse ziekenhuizen het actiefst bezig met sociale media. Dat blijkt uit onderzoek van Lucien Engelen van Radboud REshape & Innovation Center.
Nederlandse ziekenhuizen actiefst met sociale media

Het aantal Twitteraccounts van Nederlandse ziekenhuizen is de afgelopen anderhalf jaar gestegen van 4 naar 29. Het aantal accounts op Youtube, Hyves en RSS-feeds zijn in anderhalf jaar tijd verdubbeld. Ter vergelijking: in België zijn 22 ziekenhuizen te vinden op LinkedIn en Facebook. Een van de 91 Belgische ziekenhuizen heeft een Twitteraccount. Groot-Brittanië zit Nederland op de hielen met 21,3 procent die een Twitteraccount heeft en 40 procent met een LinkedIn-account.

Cijfers

De cijfers van alle Europese ziekenhuizen zijn te bekijken op hospitalseu.wordpress.com. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)

Lees ook:

Amerikaanse richtlijnen voor artsen en sociale media

Een derde van de Britse zorgorganisaties gebruikt sociale media

Farmaceutische bedrijven maken geen gebruik van social media

ICTzorg magazine

Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.