Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Nieuwe geschillencommissie voor zorg

Patiënten en cliënten van thuiszorginstellingen, verpleeghuizen, psychiatrie en gehandicaptenzorg kunnen voortaan eenvoudiger klachten indienen over hun behandeling. Dat heeft de Consumentenbond, een van de initiatiefnemers van de Geschillencommissie Zorginstellingen, gisteren gesteld bij de start van de commissie.

Er was al een commissie voor klachten over ziekenhuizen, maar die is met ingang van gisteren uitgebreid naar alle zorginstellingen. Veel burgers klagen erover dat het duur en/of ingewikkeld is om te klagen over verzorging en behandeling in zorginstellingen. De Consumentenbond verwacht dat burgers bij de nieuwe commissie snel, goedkoop en goed terechtkunnen met hun klachten.

schadevergoeding

Het advies van de onafhankelijke commissie is bindend. De Geschillencommissie kan ook een schadevergoeding toekennen. Nu ligt dat bedrag op maximaal 5000 euro. In de toekomst wordt dat naar verwachting ongeveer 25.000 euro. Informatie over de commissie is te vinden op www.sgc.nl. (ANP)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.