Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Ontdek onze vernieuwde scholingsgids!

Quasir
Met veel plezier delen we ons vernieuwde opleidingsaanbod. Onze trainingen en opleidingen zijn gesorteerd op uw huidige of toekomstige functie. Het is altijd mogelijk om maatwerk op zowel individueel als groepsniveau te leveren. Dit kan zowel op onze locatie in Lelystad als op uw eigen locatie. Ons aanbod sluit aan bij de actualiteit en blijft zich door ontwikkelen.

Als professionele Academy voor onder andere het opleiden van onafhankelijke klachtenfunctionarissen, blijven we ons ontwikkelen. De KF opleidingen, die nog steeds voldoen aan de norm van het VKIG-profiel, zijn ontworpen om professionals op te leiden die niet alleen professionals zijn in hun vakgebied, maar ook een verschil maken in de zorgsector. Door middel van de juiste training en begeleiding, bereiden we klachtenfunctionarissen voor als gekwalificeerde experts in hun vakgebied. Hiermee kunnen ze zich registreren bij het Registerplein. Ditzelfde geldt voor de opleidingen voor Calamiteitenonderzoeker, Vertrouwenspersonen en Wzd specialisten.

In een tijd waarin zorgorganisaties steeds meer het belang inzien van professioneel klachtenmanagement, speelt de klachtenfunctionaris een cruciale rol. Ze fungeren als bruggenbouwers tussen zorginstellingen en cliënten, waarbij ze niet alleen klachten afhandelen, maar ook waardevolle inzichten bieden om processen te verbeteren en de kwaliteit van de zorg te verhogen. Door onze opleidingen blijven klachtenfunctionarissen up-to-date met de nieuwste richtlijnen, waardoor ze in staat zijn om effectief te navigeren door complexe situaties en een oplossingsgerichte benaderingen te bieden.

Naast onze opleidingen voor klachtenfunctionarissen, bieden we ook uitgebreide programma’s voor calamiteitenonderzoekers, vertrouwenspersonen en Wzd-functionarissen. Of het nu gaat om het identificeren en analyseren van incidenten, het bieden van emotionele ondersteuning aan individuen in kwetsbare situaties, of het waarborgen van de rechten van mensen met een specifieke stoornis, onze trainingen rusten professionals uit met de kennis en vaardigheden die ze nodig hebben om effectief te functioneren.

Onze opleidingen worden zowel via open inschrijving als Incompany aangeboden, waardoor zorgorganisaties flexibiliteit hebben om hun medewerkers op te leiden op een manier die het beste past bij hun behoeften en werktijden. Incompany-trainingen bieden niet alleen een waardevolle leerervaring, maar dienen ook als mooie teambuildingsoefeningen. Door samen te leren en te groeien, worden banden versterkt en worden teams gemotiveerd om gezamenlijke doelen na te streven.

Bij al onze trainingen staat de praktijk centraal. Eigen casuïstiek vormt de basis voor onze Incompany-programma’s, waardoor deelnemers direct kunnen toepassen wat ze hebben geleerd op hun dagelijkse werkzaamheden. Dit zorgt niet alleen voor een meer betrokken leerervaring, maar maximaliseert ook de impact op de werkvloer.

Kortom, bij Quasir zetten we ons in voor het bevorderen van een cultuur van continue verbetering van de kwaliteit in de zorgsector. We nodigen u uit om deel te nemen aan onze opleidingen en samen te werken aan een toekomst waarin kwalitatieve zorg en professioneel klachtenmanagement de norm zijn.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.