Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

‘Patiënten moeten wennen aan open communicatie’

Patiënten moeten eraan gewend raken dat een ziekenhuisafdeling bij problemen soms tijdelijk sluit en dat daarover open wordt gecommuniceerd. Dat zegt bestuurder Johan Dorresteijn van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam vandaag in De Volkskrant. Dorresteijn vindt dat naburige ziekenhuizen behoren te helpen met de opvang.
‘Patiënten moeten wennen aan open communicatie’

Dorresteijn reageert in de Volkskrant op de problemen bij het Ruwaard van Putten Ziekenhuis. Dorresteijn in de krant: ‘Voeger zou een ziekenhuis zeggen: ik heb een probleem, hoe los ik dat op? Men zweeg het liefst tegen de buitenwereld. Nu zoeken we in de regio meteen contact met elkaar en maken we dat openbaar. Daar gaat iets aan vooraf: een ziekenhuis moet hulp durven vragen. Dat heeft het Ruwaard goed gedaan.’ Hartpatiënten uit Spijkenisse worden nu opgevangen door het Maasstad en Ikazia Ziekeknhis in Rottedam en Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis in Dirksland. (Volkskrant)

Lees meer:

Cardiologen Ruwaard van Putten geschorst door IGZ

130 patiënten Ruwaard moeten uitwijken

Ook polikliniek cardiologie Ruwaard gesloten

2 REACTIES

  1. Lees alle reacties

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.