Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Patiëntervaringen op nieuwe website Martini Ziekenhuis

Annelies Vermeulen
Het Martini Ziekenhuis in Groningen lanceert vandaag zijn nieuwe website, waarmee het ziekenhuis zich in de zorgwereld wil onderscheiden door inzicht te geven in de resultaten en de kwaliteit van het ziekenhuis. Ook de ervaringen van patiënten komen aan bod.
Patiëntervaringen op nieuwe website Martini Ziekenhuis

Marketingcommunicatieadviseur Marieke Ploegh geeft aan dat de website twee prominente zoekfuncties heeft voor behandelingen en afdelingen. “Om te weten wat hen mankeert, gaan mensen naar ‘dokter Google’. Op onze website bereiden wij hen zo goed mogelijk voor op een behandeling of onderzoek. Wie is die arts die mij gaat behandelen, welk traject doorloop ik in het ziekenhuis, waarom zou ik naar het Martini gaan?”

Samen met internetbureau TamTam, belangenorganisatie Zorgbelang en huisartsen is dit concept uitgewerkt. “Mensen laten zich in hun keuzes steeds meer leiden door ervaringen van anderen”, zegt Ploegh. “Daarom geven we ook de patiënten zelf het woord.” Daarnaast biedt de website services om patiënten en hun naasten zo veel mogelijk te ontzorgen. Verder zijn er een feedbackforum, een nieuw e-mailadres voor suggesties en is elke webpagina via verschillende sociale media door de bezoeker te delen met zijn eigen netwerk. In een volgend stadium voert het Martini het online afspraken maken voor de patiënten door. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)

ICTzorg magazine

Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.

Lees ook:

Martini Ziekenhuis boekt 11 miljoen winst

Martini Ziekenhuis opent Twitterkliniek

Martini Ziekenhuis kiest voor Tools4ever

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.