Wachttijden ggz: belangrijke aanbevelingen voor de toekomst

De aanpak van wachttijden is erg complex. Zo zijn er knelpunten bij de samenwerking met andere partijen, vooral door het gebrek aan activiteiten op regionaal niveau. Dat concludeert de IGJ na onderzoek naar de wachttijden in de ggz. De inspectie ziet op verschillende onderwerpen dan ook noodzaak tot verbetering.
Ggz Emergis slaat alarm
RAPPORT

De IGJ heeft een bezoek

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

U heeft helaas geen geldig abonnement op dit account. Neem een proefabonnement of sluit een abonnement af om dit artikel te kunnen lezen.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online de artikelen uit het magazine lezen

Al abonnee? Log dan in

Rapport informatie

Rapport naam:
Wachttijden in de ggz: verbeterkansen vooral in samenwerking op regionaal niveau
Sector:
GGZ
Soort:
Advies
Afkomst:
IGJ
Auteur:
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Aantal pagina’s:
8
Verschijningsdatum:
22 oktober 2018
Samenvatting:

De aanpak van wachttijden is erg complex. Zo liggen er knelpunten bij de samenwerking met andere partijen, vooral bij het gebrek aan activiteiten op regionaal niveau. Dat concludeert de IGJ na onderzoek naar de wachttijden in de ggz. De IGJ heeft een bezoek gebracht aan negen instellingen. Tijdens deze bezoeken werd getoetst of de instellingen het nodige deden om de wachttijden te beperken en zoveel mogelijk weg te werken. De inspectie ziet op verschillende onderwerpen noodzaak tot verbetering.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.