Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

Reizen voor kwalitatieve zorg geen punt

Tweederde van alle Brabanders is bereid verder te reizen voor een operatie of ingreep in een ziekenhuis dat hoger aangeschreven staat. Nog eens dertig procent wil dat 'misschien' gaan doen. Dat blijkt uit een enquête onder ruim duizend leden van het Brabantpanel van het Brabantse kennisinstituut PON. De uitkomsten zijn representatief voor de hele Brabantse bevolking.
Reizen voor kwalitatieve zorg geen punt

Het regionaal dagblad BN/DeStem citeert het onderzoek van PON. Belangrijkste conclussie is dat Brabanders in de toekomst bereid zijn verder te reizen voor goede zorg. Weliswaar kiezen Brabanders nu nog vaak voor het ziekenhuis waar zij het dichtstbij wonen. 49 procent geeft dit aan op de vraag welk criterium nu de doorslag geeft bij de keuze voor een ziekenhuis. Nog eens 25 procent heeft simpelweg geen keuze vanwege een doorverwijzing naar een bepaald ziekenhuis. Acht procent van de ondervraagden laat de wachttijd voor een behandeling meewegen bij het maken van een keuze voor een ziekenhuis. (Zorgvisie – Wouter van den Elsen / Twitter)

Lees meer:

‘Veel verschil kwaliteit kankerbehandelingen’

Kwaliteit ziekenhuis niet altijd afhankelijk van rapportcijfer

‘Nederlander verwacht kwaliteitsverlies zorg bij bezuiniging’

Zorgvisie magazine

Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.

2 REACTIES

  1. Het blijkt al weer , dat steeds meer Clienten v/d Zorg kiezen voor Kwaliteit. Kwaliteit verkoopt zich zelf en altijd. Een belangrijk gegeven is de rol van Adviseur voor de Client v/d Zorg ,n.l. de Huisarts. Ook niet te vergeten is de “Borrel “aan de Bar en de Verjaardagen ; Feestjes ; Recepties ; etc waar het face to face gesprek plaatsvind over de Kwaliteit v/d Zorg en de ervaringen-uitwisselingen. Belangrijk in deze tijd voor de Instellingen is de Marketing, m.a.w. hoe verkopen Ziekenhuizen hun “Product “. Bestuurders ,zijn nu aan zet om hun Ziekenhuis hoog in de Micheling-gids te krijgen met veel sterren !

  2. Lees alle reacties

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.