De zorgorganisatie stuurde een tiental medewerkers een half jaar op pad met de iPad. Het doel van deze pilot was om de functionaliteiten van Caress Zorgdossier (PinkRoccade Healthcare) uit te proberen, het ECD te raadplegen en te vullen.
Voordelen
Het werken met de iPad zorgde voor een kortere doorlooptijd, volledigheid van ingevoerde informatie steeg met 20 procent en het cliëntcontact verbeterde. ‘De informatie wordt dus sneller vastgelegd, is betrouwbaarder en vollediger. Daarnaast gaat de efficiëntie omhoog en is er meer tijd over voor directe zorg. Zowel de medewerkers als de cliënten en haar netwerk voelen zich veel meer betrokken bij de zorg en ervaren een betere dienstverlening. En dat alles tegen een investering die zich binnen een jaar terugverdient’, aldus Ivo van der Kleijn, functioneel manager ECD bij ’s Heeren Loo.
‘We kunnen niet meer terug’
Regiomanager Kind en Jeugd bij ’s Heeren Loo, Anke Visserman, is eveneens te spreken over de uitkomsten van de pilot: ‘We kunnen niet meer terug naar de oude situatie, niet voor de medewerkers en niet voor de cliënten. Mijn cliënten en medewerkers ervaren dit als een verbetering in de professionaliteit en de werkomstandigheden.’
Voorzetting pilotperiode
Hoewel de pilot formeel is afgerond, heeft ’s Heeren Loo besloten de pilotperiode nog even voort te zetten en eventueel zelfs uit te breiden. Op deze manier krijgen zij nog meer inzichten met betrekking tot het mobiele werken met Caress Zorgdossier.
(Zorgvisie/ICT – Mark van Dorresteijn | Twitter | Foto: ’s Heeren Loo )