Sitebezoekers Martini Ziekenhuis denken mee met internetstrategie

Met een 'feedback-knop' op de website biedt het Martini Ziekenhuis in Groningen bezoekers de gelegenheid wensen en suggesties aan te leveren voor een nieuwe website. Het is het eerste ziekenhuis in Nederland dat online inspeelt op de informatiebehoefte van patiënten, bezoekers en andere gebruikers nog voordat een nieuwe website is bedacht.
Sitebezoekers Martini Ziekenhuis denken mee met internetstrategie

De internetstrategie vormt het kader voor de nieuwe website, waarvan de eerste fase na de zomer live zal gaan. In 2011 moeten op de website, maar ook via andere online kanalen, meer mogelijkheden komen voor interactie tussen het ziekenhuis en de patiënt, de naaste van de patiënt, potentiële medewerker of ketenpartner. Daarnaast staan verdergaande vormen van e-health, zoals digitale poli’s, op de agenda.

Feedback

Via de Feedback-knop laat de bezoeker ideeën achter en krijgt direct de al geplaatste suggesties te zien, waarop hij kan reageren. Bovendien kan hij zijn eigen mening geven op het forum. Het Martini Ziekenhuis inventariseert alle suggesties en laat online weten welke het gaat toepassen. Naast de websitebezoekers zijn bij de nieuwe internetstrategie externe partijen betrokken, zoals de Cliëntenraad, Zorgbelang en de Districts Huisartsen Vereniging. (ICTzorg)

Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.

Lees ook:

Viertalige voorleesfunctie op website BovenIJ ziekenhuis

HagaZiekenhuis krijgt award voor videowebsite ‘HagaTube’

Erasmus MC en VUmc ontwikkelen eigen e-learning website

7 REACTIES

  1. Lees alle reacties
  2. John, doorslaan is nooit goed, maar wat je wel ziet in de gehele industrie is dat interactie steeds belangrijker wordt en als je hier slim mee omgaat en het beste eruit plukt. Je ziet dit ook bij andere markten. Daarnaast ontwikkeld de volgende generatie zich steeds verder op internet waaronder ook forumgebruik, ervaringen, enz. Misschien dat het dus nu nog niet zo relevant is als wat gaat komen.
    Ik denk personelijk dat dit een goede zet is al is hij nog wel wat vroeg!

  3. Deze vraag is te algemeen voor de meeste mensen. Je kunt veel beter een ruw raamwerk presenteren en over de verdere invulling laten meedenken en meepraten. De vraag is dan veel meer; Wat mist u? Mensen kunnen dan vanuit hun persoonlijke situatie reageren.

  4. E-learning en interactie is juiste geheel van deze tijd en dat kan gunstig zijn om beleid en invulling van beleid op aan te passen. De patient is koning en hij/zij kan richting geven aan goed patientenbeleid en regelgeving. Dus uitstekend middel om te evalueren en tijdig waar nodig de bakens te verzetten inzake patientenzorg.
    Goed initiatief dus.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.