Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Tip 33: Verplaats je in het gewone leven van de doelgroep

Emma at Work is een uitzendbureau voor chronisch zieke jongeren. Met een nieuwe reclamecampagne, bestaande uit posters, folders en een website presenteert men zich met de slogan ‘gewoon werken’ bij jongeren en bedrijven.

Ziekenhuis als uitzendbureau

In Nederland wonen ongeveer 500.000 chronisch zieke jongeren. Door ziekenhuisbezoek en fysieke beperkingen is hun inzetbaarheid minder dan die van gezonde jongeren. Maar juist voor deze jongeren is het erg belangrijk om een vakantie- of bijbaan te hebben. Want werken in welke vorm dan ook levert een positieve bijdrage aan hun ontwikkeling en het gevoel van eigenwaarde. Voor deze doelgroep is er nu Emma at Work, een non-profit uitzendbureau van het Emma Kinderziekenhuis, onderdeel van het AMC. Met de hulp van uitzendorganisatie Vedior wil Emma at Work chronisch zieke jongeren de kans bieden om, via een ‘baantje’, gewoon en actief deel te nemen aan de maatschappij.

Gewoon

Het Emma Kinderziekenhuis heeft zich gerealiseerd dat de zorg voor haar doelgroep niet ophoudt bij de deur van het ziekenhuis, maar zich uitstrekt tot het functioneren van chronisch zieke jongeren in de maatschappij. Het ziekenhuis legt het accent daarom niet bij het ‘chronisch ziek zijn’ van haar doelgroep, maar bij het feit dat het om ‘gewone’ jongeren gaat. En die willen in de eerste plaats zo normaal mogelijk leven en dus ook baantjes hebben om erbij te horen en een zakcentje te verdienen. Emma at Work is een mooi voorbeeld van een zorgaanbieder die een klantgericht en innovatief antwoord geeft op de strategische vraag: in welke kernbehoeften van onze doelgroep willen en kunnen wij voorzien?

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.