UMC Groningen digitaliseert verbeterprocessen met iTask

Het UMC Groningen (UMCG) zet iTask van Infoland in als hulpmiddel om de zorg te verbeteren. De software wordt ingezet voor het registreren en afhandelen van klachten en claims, het voldoen aan de Arbowetgeving, het monitoren van kwaliteits-afwijkingen en waarschijnlijk ook voor het veiligheidsmanagementsysteem.
UMC Groningen digitaliseert verbeterprocessen met iTask

Tevens wordt iTask gebruikt voor de informatieoverdracht vanuit de ketenbenadering (het afdeling overstijgend informeren en leren van elkaar), het vastleggen en opvolgen van spiegelgesprekken met patiënten en het uitzetten en monitoren van auditresultaten en verbetermaatregelen.

Koppeling

De nieuwe software werkt samen met iProva, voor kwaliteitsmanagement en risicobeheersing. Daardoor kan het ziekenhuis eenvoudig koppelingen maken tussen de workflows in iTask en in de andere iProva onderdelen, zoals documenten, processen en audits.

(Zorgvisie/ICT – Mark van Dorresteijn | Twitter | Foto: Infoland)

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.