Veel Nederlanders willen best een overstap naar de gezondheidszorg maken. Maar waar te beginnen en in welke functie? Het UMC Utrecht heeft voor dit soort twijfelaars een campagne rondom een bijzondere carrière-overstapservice gelanceerd: Het witte stemmetje.
‘Het witte stemmetje is het
@HenkTromp “slim” maak er dan smart van dat is modern.
Wit ? iets van think smart B smart.
Maar wit stemmetje ,gaat er bij mij niet in en bij vele andere niet .Tenzij je afkomstig bent uit Jaapie Krekel land.
Cheers
heeft ’t voor iemand van mijn kaliber ook nog zin om naar de witte sirene te luisteren of zwemt zij dan hard weg? (in december word ik nl. 61 jaar maar de energie is er niet minder om.
@Filia Kramp: Dat is maar één mening. Een andere mening: ‘Slim’ als kwalificatie gebruiken in marketing is hopeloos ouderwets en achterhaald en kan bovendien aanstootgevend zijn (want wie er niet naar luistert is dom???). ‘Wit’ in deze context is juist zeer slim gekozen en kan allerlei sentiment oproepen: wit=de witte jas (=zorg), wit=nieuwe start (=leeg blad), wit=onbesmet (=neutraal stemmetje). Op deze manier nadenken over het bereiken van een andere doelgroep getuigt mijns inziens juist van strategisch nadenken over HRM. Maar ja…ook dit is maar één mening 🙂
Noem het stemmetje ‘slim’ in plaats van wit en je bereik van mensen wordt groter. Dat is pas strategisch Human Resource Management in de zorg.Nu is het stemmetje alleen wit. Wat qua toekomst en marketing ernstig suf is!