Er wordt een breed scala aan producten en diensten op maat geleverd aan de gebruikers. Sommige mensen willen een uitgebreid alarmeringssysteem, anderen een klusservice en weer een ander iemand die de ramen wast. In het concept gaat het om alle aspecten van zelfstandig blijven wonen. Dus naast zorg en veiligheid ook om ontspanning en gezelschap. Zo kunnen gebruikers via het beeldscherm samen dammen, maar spreken ze vervolgens ook vaak persoonlijk af.
Inkoop
Thuisservice Brabant verzorgt administratieve handelingen en de inkoop van producten en diensten van verschillende aanbieders. Ook zorgt deze organisatie voor professionele ondersteuning van de thuiswooncoach. Die bezoekt potentiële cliënten na de vrijwilliger van OnsNet en stelt vragen volgens een model dat gebaseerd is op levenscontinuïteit. Centrale vraag: Wat is voor u belangrijk in het leven?
Aansluitingen
Tot eind 2011 worden 200 mensen in Son en Breugel, Best, Sint-Oedenrode en Schijndel gefaseerd aangesloten op het project. Cliënten kunnen ervoor kiezen of ze een thuisservicestation willen met beeldtelefoon en touchscreen of dat ze liever hun eigen computer gebruiken. In het project participeren behalve de Coöperatieve Vereniging OnsNet Son en Breugel en Thuisservice Brabant ook PAL4 B.V., Thuiszorg VDA B.V. en Stichting Smart Homes. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)
ICTzorg magazine
Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.
Lees ook:
Zorg op afstand voor alle SAG-gezondheidscentra
Zorg op afstand voor palliatieve cliënten
Checklist voor zorg op afstand