ZorgVisie magazine, mei 2007

jaargang 37 Naar de Efteling met medewerkers van het Albert Schweitzer Ziekenhuis om meer cliëntgericht te leren werken. Plannen voor een internationale keten van kankercentra waarin een in 2011 te openen kliniek in Amsterdam een schakel is. En zorgen over de funeste uitwerking van de aanbestedingen op het scheiden van wonen en zorg.
ZorgVisie magazine

interview Lex de Lange, directeur Zernike groep

Wereldwijd de beste zorg voor kankerpatiënten


Algemeen directeur Lex de Lange blijft rustig onder de beroering over zijn plannen om in 2011 een kliniek in Amsterdam te openen. “Er moet een keten komen van vijftien gespecialiseerde kankercentra in Europa, Azië en Australië.”

scheiden wonen en zorg

Aanbestedingen fnuiken woonzorginitiatieven


Zorgaanbieders lopen het risico klanten kwijt te raken aan hun concurrenten als ze extramuraliseren. De aanbesteding dreigt daarmee ‘de nekslag voor innovatie’ te worden.

aansprakelijkheid en kwaliteit

Langs de juridische meetlat


Conflicten met cliënten, medewerkers of leveranciers kunnen tot een rechtzaak leiden. Bij centrum de Vlasborch liep het met een sisser af. Toch liet bestuurder Pieter de Kuiper zijn organisatie juridisch doorlichten.

lessen klantbeleving

Belevingsgericht werken is geen sprookje


De Efteling deelt zijn ervaring met het belevingsgerichte bedrijfsconcept met andere organisaties. Medewerkers van het Albert Schweitzer Ziekenhuis gingen er op cursus.

belevingsgericht managen

‘De beginner moet veilig kunnen vallen’


Hoogleraar verandermanagement Thijs Homan geeft managers het voortouw in de omslag van taak- naar belevingsgerichte zorg.

ziekenhuis in 2020

Duurzaam ondernemen in de ziekenhuiszorg


Nu de overheid terugtreedt, is het hét moment om een visie te ontwikkelen op het ziekenhuis van 2020, betogen beleidsadviseurs Yvonne van Kemenade en Liliane Hopstaken.

kwesties

A12-combinatie kiest voor regionale samenwerking

onvoltooid verleden tijd

Reorganisatie en fusie helpen Zorgcentra Moerborch overeind

buskruit

Patiënten genezen sneller dankzij gezamenlijk ontbijt

boeken

Recensie: Zorgmarketing in de praktijk

toolkit

Starter Kit koppelt processen

nazorg

De ontdekkingsreis van rené spekschate

Servicewijzer, agenda + colofon

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.