Alma (34) zal de Commerciële Eenheid van het Groene Hart Ziekenhuis verder uitbreiden. De Commerciële Eenheid doet de onderhandeling met de zorgverzekeraars. De Eenheid zorgt ervoor dat binnen de beperkte financiële ruimte voldoende omzet wordt behaald om kwalitatief hoogwaardige zorg te kunnen blijven leveren en kwaliteit verhogende initiatieven te ontwikkelen. ‘De patiënt kiest in toenemende mate de zorgaanbieder die bij hem/haar past’, zegt Alma. ‘Wij willen de patiënt aan ons binden met op de patiënt afgestemde zorgverlening. Voorbeelden hiervan zijn goede informatieverstrekking en het versterken van de samenwerking met de huisartsen.’
CV
Alma was hiervoor Senior Manager bij Roland Berger Strategy Consultants. In de 10 jaar dat hij als consultant en manager bij het adviesbureau werkzaam was, bouwde Alma op het terrein van de zorg een grote staat van dienst op. Zo was hij medeoprichter van de zorgpraktijk van het Nederlandse kantoor van Roland Berger en verantwoordelijk voor het uitbouwen van deze bedrijfstak. Ook was Alma verantwoordelijk voor de jaarlijkse Roland Berger ziekenhuis/zorgstudie (2004-2011). (Zorgvisie – Wouter van den Elsen / Twitter)
Lees meer:
Groene Hart Ziekenhuis sluit 2011 af met positief resultaat
Groene Hart Ziekenhuis kiest voor EPD van Norma
Groene Hart Ziekenhuis start met MSdagboek