Bemiddelaars Sensire in kwaad daglicht door boodschap gemeente
Mark van Dorresteijn
De klantbemiddelaars van Sensire zijn bang dat zij in een kwaad daglicht komen te staan door de boodschap die zij brengen aan cliënten namens de gemeente. Dat meldt dagblad TC Tubantia.
Bemiddelen is inmiddels een vies woord geworden in de zorg, alles wat iets met bemiddeling te maken heeft wordt bekeken als (potentiele) fraude. Dit is erg jammer, service gaat hierdoor verloren
Sensire had er tegenover zijn medewerkers verstandig aan gedaan met de gemeente af te spreken dat die de cliënten in ieder geval zelf het bericht zou doen toekomen. Het bedrijf moet zelfs oppassen bij het verlenen van hulp aan de cliënten bij het aantekenen van bezwaar, omdat het daarmee bij de cliënten verwachtingen kan wekken die het niet waar kan maken. Maar misschien nog wel meer omdat in het huidige tijdgewricht alle vormen van bemiddeling door zorgaanbieders (en daar hoort het invullen van een bezwaar bij) tot beschuldiging van fraude kan leiden.
Bemiddelen is inmiddels een vies woord geworden in de zorg, alles wat iets met bemiddeling te maken heeft wordt bekeken als (potentiele) fraude. Dit is erg jammer, service gaat hierdoor verloren
Sensire had er tegenover zijn medewerkers verstandig aan gedaan met de gemeente af te spreken dat die de cliënten in ieder geval zelf het bericht zou doen toekomen. Het bedrijf moet zelfs oppassen bij het verlenen van hulp aan de cliënten bij het aantekenen van bezwaar, omdat het daarmee bij de cliënten verwachtingen kan wekken die het niet waar kan maken. Maar misschien nog wel meer omdat in het huidige tijdgewricht alle vormen van bemiddeling door zorgaanbieders (en daar hoort het invullen van een bezwaar bij) tot beschuldiging van fraude kan leiden.