Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

Bemiddelaars Sensire in kwaad daglicht door boodschap gemeente

Mark van Dorresteijn
De klantbemiddelaars van Sensire zijn bang dat zij in een kwaad daglicht komen te staan door de boodschap die zij brengen aan cliënten namens de gemeente. Dat meldt dagblad TC Tubantia.
Bemiddelaars Sensire in kwaad daglicht door boodschap gemeente

Als extra service heeft Sensire zichzelf opgeworpen als boodschapper van de gemeente. “Omdat wij toch al regelmatig bij de klant langsgaan, hebben wij op ons genomen de beschikking van de gemeente als boodschapper voor de mensen mee te nemen”, verklaart woordvoerder Thea Wassink van Sensire in het dagblad. De bezoekjes van klantbemiddelaren pakken daardoor momenteel soms niet vrolijk uit, stelt Sensire.

Indicatie

Onlangs bleek na controle van rekeningen dat Sensire soms meer uren zorg levert dan waarvoor cliënten zijn geïndiceerd. “Vroeger hadden mensen een indicatie voor een klasse hulp: bijvoorbeeld hulpklasse 1, en dan vier tot zes uur”, stelt woordvoerder Henny Roos van de gemeente Berkelland. “Tegenwoordig is sprake van een indicatiestelling in absolute uren, voor huishoudelijke hulp categorie een of twee. Waar teveel hulp is geleverd, gaat Sensire langs om uit te leggen dat het wat minder moet worden. Waar meer nodig is, moet misschien een nieuwe indicatie worden aangevraagd.”

Kwaad daglicht

Op sommige thuiszorgklanten komt het nu over alsof Sensire komt vertellen dat hun hulp wordt beperkt. “Wij helpen klanten bij het invullen van formulieren waarmee bezwaar gemaakt kan worden tegen de beschikking. Maar we gaan niet over de gemeentelijke brief in discussie. Als wij hierdoor in een kwaad daglicht komen te staan, schiet deze dienst echter zijn doel voorbij.” (Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter)

Zorgvisie nieuwsbrief

Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws met de gratis Zorgvisie e-mailnieuwsbrief.

2 REACTIES

  1. Lees alle reacties
  2. Sensire had er tegenover zijn medewerkers verstandig aan gedaan met de gemeente af te spreken dat die de cliënten in ieder geval zelf het bericht zou doen toekomen. Het bedrijf moet zelfs oppassen bij het verlenen van hulp aan de cliënten bij het aantekenen van bezwaar, omdat het daarmee bij de cliënten verwachtingen kan wekken die het niet waar kan maken. Maar misschien nog wel meer omdat in het huidige tijdgewricht alle vormen van bemiddeling door zorgaanbieders (en daar hoort het invullen van een bezwaar bij) tot beschuldiging van fraude kan leiden.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.