Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Amstelring kiest voor samenwerking met Dinst

Mark van Dorresteijn
Amstelring Ledenservice is als eerste zorgorganisatie in Nederland samen gaan werken met online dienstenaanbieder Dinst. Via de websites van Amstelring Ledenservice en Dinst.nl regelen mensen voortaan zélf diensten van de kapper of de klusjesman.
Ivo van der Klei (bestuurder Amstelring) en Olivier Coops (initiatiefnemer Dinst) vieren de samenwerking.
Ivo van der Klei (bestuurder Amstelring) en Olivier Coops (initiatiefnemer Dinst) vieren de samenwerking.

Amstelring Ledenservice start door de samenwerking met een nieuwe manier om ouderen thuis te benaderen. Via het online platform kunnen ouderen de dienstverleners namelijk zelf selecteren en diensten veilig boeken. Het idee is dat ouderen daardoor langer thuis kunnen blijven wonen. Alle dienstverleners worden persoonlijk gescreend en hebben een verklaring van goed gedrag getoond. De geselecteerde dienstverleners stellen zich persoonlijk voor in sympathieke videopresentaties op Dinst.nl. Klanten kunnen op deze manier direct zien wie ze in huis halen en dat is voor het veiligheidsgevoel van ouderen erg belangrijk.

Diensten online

Ook andere ledenverenigingen en thuiszorgorganisaties kunnen op Dinst.nl hun diensten aanbieden. Op die manier wordt een groot assortiment diensten gebundeld, waardoor een overzichtelijk en uitgebreid palet aan thuisdiensten online beschikbaar komt.

De maatschappelijke trend is dat senioren thuis blijven wonen, zo veel mogelijk zaken zelf regelen en dienstverlening uit eigen zak betalen. Dat senioren niet op internet zouden zitten is volgens Amstelring en Dinst een fabeltje. ‘In 2013 zat 75 procent van de mensen tussen de 65 en 75 jaar al dagelijks op internet.’

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.