Zorgorganisatie werft jonge vakantiekrachten ‘door hun taal te spreken’

Zorgorganisatie De Zorgcirkel heeft bijna dertig nieuwe vakantiekrachten aangetrokken door meer aan te sluiten bij hun belevingswereld. Met een knaloranje hippiebus trokken zij langs zorgopleidingen en Instagram werd bij de campagne ingezet.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Met een oranje busje ging de zorgorganisatie bij de zorgopleidingen langs. Foto: De Zorgcirkel

Het is voor zorgorganisaties elk jaar weer een uitdaging om in de zomer de roosters rond te krijgen. Woon-zorglocatie Prins Hendrik in Egmond aan Zee probeert dit jaar zorgpersoneel aan te trekken door met een minivan langs de zorgopleidingen te touren en all inclusive werkvakanties aan te bieden: ‘Het is de bedoeling dat vakantiekrachten minimaal een week beschikbaar zijn, 28 uur per week’, vertelt Joost Lammerts, regiomanager Egmond-Heiloo bij De Zorgcirkel, ‘onze tour had twee doelen: mensen motiveren om hier te komen werken, maar ook laten zien dat werken in de zorg hartstikke leuk is.’

Geen fietsplan maar Instagram

Met

0
473

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.