Exclusief toegankelijk Registreer voor toegang tot Zorgvisie.nl Lees meer

Geen vervolg tv-soap Malaika

Ondanks het succes van het eerste seizoen van de tv-soap Malaika, is besloten dat er geen tweede seizoen komt. Dat meldt brancheorganisatie en sponsor van de serie ActiZ. RTL5, de coöperatie Jongeren werken in de Zorg en producent Bing Film & TV hebben de afgelopen weken alle mogelijkheden onderzocht om een nieuwe reeks afleveringen mogelijk te maken. Het is helaas niet gelukt om de financiering rond te krijgen.
Geen vervolg tv-soap Malaika
Foto: ANP KIPPA ILVY NJIOKIKTJIEN

Het eerste seizoen van de tv-soap Malaika was een succes. De kijkers moesten vrijdag 31 mei jl. afscheid nemen van hun favoriete personages uit Malaika, de soap die vanaf 25 maart elke werkdag te zien was bij RTL. In dit eerste seizoen werden vijftig afleveringen uitgezonden, die dagelijks door gemiddeld 432.000 kijkers zijn bekeken. Daarnaast is op www.Malaika.nl een online community ontstaan met duizenden fans die de site vaak dagelijks bezochten. RTL, de ruim 50 betrokken zorgondernemers en brancheorganisatie ActiZ zijn dan ook teleurgesteld dat er geen tweede seizoen komt.

Zorgorganisaties

De vraag naar zorg en vooral ouderenzorg blijft de komende jaren toenemen. En hoewel de maatregelen uit het regeerakkoord de groei van de zorgvraag op de korte termijn zullen temperen, zal de krapte op de arbeidsmarkt het moeilijk maken voldoende mensen aan te trekken, zelfs als de vraag naar zorg gelijk blijft. Daarom investeerden ruim 50 zorgorganisaties en ActiZ, verenigd in de coöperatie ‘Jongeren werken in de Zorg’, in Malaika.

Aad Koster

Aad Koster, directeur van ActiZ: ‘Wij wilden op een innovatie manier omgaan met arbeidsmarktcommunicatie. En op die manier een positief en realistisch beeld neerzetten van het werken in de zorg. Honderden kijkers - vooral jongeren - hebben de afgelopen tijd op social media en op Malaika.nl berichten ‘gepost’, waaruit blijkt dat ze enthousiast zijn over de soap én over de zorg. Enorm jammer dus dat we dit mooie initiatief niet verder kunnen brengen. Wat mij betreft is dit een te vroeg einde van een arbeidsmarktcommunicatie-aanpak die nog volop in ontwikkeling is. En een soap die nu al zoveel fans heeft.’

Of registreer u om te kunnen reageren.

Zorgvisie is een uitgave van Bohn Stafleu van Loghum, onderdeel van Springer Media B.V.
Voorwaarden