Mirjam van Velthuizen (UMCU) innoveert overtuigd en onbevreesd

Lange tijd was het UMC Utrecht voorloper met het patiëntenportaal. De verantwoordelijke bestuurder Mirjam van Velthuizen hanteert dan ook het principe no guts, no glory.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Interview met Mirjam van Velthuizen in Zorgvisie ict magazine nr. 1/2019
Mirjam van Velthuizen, lid raad van bestuur UMCU. Foto: Allard de Witte

Naar eigen zeggen is Mirjam van Velthuizen al sinds haar studietijd gericht op de behandeling van mensen én op de cijfermatige analyses die dat mogelijk maken. ‘In de portefeuille ict kan ik wat dat betreft veel kwijt.’ Al in februari 2015 konden patiënten van het UMC Utrecht de uitslagen van onderzoeken, als zij dat wilden, digitaal inzien. In realtime, dus zonder de vertraging van enkele dagen of zelfs een week die andere zorginstellingen later gingen inbouwen. ‘Het duurde meer dan twee jaar voordat een ander ziekenhuis ons navolgde’, zegt Van Velthuizen. ‘En dat terwijl onze patiënten direct al zeer tevreden

0
1167

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.