Let op: de informatie in dit artikel is ten minste vijf jaar oud

Bewoner verzorgingscentrum dood door brand

Een bewoner van verzorgingscentrum Flevohuis in Amsterdam is zaterdagavond om het leven gekomen door brand.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

“Hij liet per ongeluk zijn sigaret vallen op zijn zeer brandbare kleding, die snel vlam vatte”, vertelt de woordvoerder van het Flevohuis. “Toen het brandalarm ging, waren medewerkers snel ter plaatse met brandblusser, maar voor de bewoner was het al te laat.”

De brand heeft zich beperkt tot de rookruimte, waardoor andere bewoners niet gewond zijn geraakt. De bewoner zat in zijn eentje in de rookruimte waar geen toezicht was. In het centrum woonde de man ‘beschermd’. De woordvoerder spreekt van ‘een verschrikkelijk ongeluk’. (Zorgvisie – Annelies Vermeulen)

Lees ook:

Brandschade ziekenhuizen groeit explosief

Gewonde door brand verpleegtehuis Gorinchem

Bussemaker wil aandacht voor brandveiligheid

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.