CTG/ZAio stelt richtlijnen voor reclames

UTRECHT - Zorgverzekeraars moeten eerlijke en begrijpelijke reclame gaan maken. Daarvoor heeft de Nederlandse Zorgautoriteit in oprichting (CTG/ZAio) richtlijnen opgesteld, meldde de organisatie dinsdag.

De richtlijnen zijn gebaseerd op tientallen klachten die de autoriteit sinds begin dit jaar kreeg over onduidelijke informatie door zorgverzekeraars. Door de invoering van het nieuwe zorgstelsel op 1 januari ontstond een grote strijd om de klanten tussen de zorgverzekeraars. Volgens de Zorgautoriteit probeerden de verzekeraars geregeld klanten te lokken met onvolledige of onjuiste informatie.

Onvolledige omschrijving

Eén zorgverzekeraar schermde met een ‘volledige vergoeding’ van bepaalde behandelingen of medicijnen terwijl deze gewoon in het basispakket zitten en dus door elke verzekeraar vergoed worden. Ook zijn er verzekeraars die het basispakket onvolledig omschrijven om klanten ertoe te verleiden zich aanvullend te verzekeren. (ANP)

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.