De drie lessen van de Mayo Clinic

The needs of the patients come first, investeren in medisch leiderschap en het voorkomen van burnout. Dat zijn belangrijke lessen van de Mayo Clinic, vertelt Stephen Swensen. Deel twee van een serie van drie artikelen over de Mayo Clinic.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Stephen Swensen: 'Als patiënten de zorg zouden organiseren, zou dat beter zijn voor zorgprofessionals en de kwaliteit van zorg' Foto: Fleur Beerthuis

Als patiënten uw ziekenhuis zouden leiden, hoe zou dat uitpakken? Stephen Swensen, tot anderhalf jaar geleden directeur kwaliteit bij de Mayo Clinic in Minnesota, werpt de prikkelende vraag op aan het begin van zijn lezing tijdens het Zorgvisie Executive Seminar met de Mayo Clinic. Swensen is een van de vier topsprekers op het congres dat Zorgvisie met mProve heeft georganiseerd op 20 november 2018 in Landgoed Duin en Kruidberg. ‘Als patiënten de zorg zouden organiseren, zou dat beter zijn voor zorgprofessionals en de kwaliteit van zorg. Iedereen profiteert als beleidsmakers echt gehoor geven aan de drie fundamentele wensen van

0
572

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.