‘Een CPIO brengt participatie van patiënten naar een hoger niveau’

Een betere inzet van patiënten voor ict en innovatie in het ziekenhuis. Dat bepleit Bettine Pluut van Nictiz. Ziekenhuizen zouden daarom in navolging van de Chief Medical Information Officer (CMIO) een Chief Patient Information Officer (CPIO) moeten aanstellen.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
CPIO
Bettine Pluut: pleidooi voor de CPIO

‘Als ik innovatiemanagers en bestuurders vraag of zij het moeilijk of makkelijk vinden om patiënten te betrekken bij innovatie en ict, dan zeggen ze bijna allemaal dat ze het lastig vinden.’ Dat zegt Bettine Pluut, programmamanager patiëntparticipatie en e-health bij Nictiz. ‘Toch is het van groot belang om patiënten nauwer bij de e-health in het ziekenhuis te betrekken. Een Chief Patient Information Officer (CPIO) kan een sparring partner zijn voor het management en de Raad van Bestuur.’

De CPIO kan meedenken over tal van vragen. ‘Hoe zorgen we ervoor dat e-health echte meerwaarde heeft voor een diverse groep gebruikers? En

0
290

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement. Al voor de prijs van 1 kop koffie per week (2,50 euro) kunt u onze premiumartikelen lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.