In de ouderenzorg is het nog lang niet vanzelfsprekend dat verpleegkundigen en verzorgenden meedenken en meebeslissen met de raad van bestuur. Er zijn overal verpleegkundige adviesraden, maar zeggenschap op het hoogste niveau bestaat nog alleen in enkele ziekenhuizen. Toch stopt na vier jaar het overheidsprogramma Landelijk Actieplan Zeggenschap.
Van de 69 ziekenhuizen en umc’s


We moeten meer organiseren om verpleegkundigen meer zeggenschap te geven.
Hoe gaan we dat doen??