Voor de campagne wordt een vernieuwde vacaturewebsite gelanceerd: werkenbijhaga.nl. Deze website heeft een verrassende openingspagina: foto’s die de eigen medewerkers plaatsen op Facebook staan centraal. Zo kunnen geïnteresseerden in een functie in het HagaZiekenhuis, een kijkje nemen in de keuken van hun mogelijk toekomstige collega’s. De campagne richt zich met name op de Spoedeisende Hulp (SEH), Operatiekamers (OK) en Intensive Care (IC).
Toonaangevende positie
Met deze campagne bevestigt het HagaZiekenhuis zijn toonaangevende positie op het gebied van social media. Het ziekenhuis kwam onlangs in het onderzoek van Kessels Communicatie naar voren als meest actieve Nederlandse ziekenhuis op social media. Ook veel medewerkers en medisch specialisten van het HagaZiekenhuis zijn actief op social media en geven daar vaak een leuke en soms verrassende kijk op hun werk in het ziekenhuis. Naast de Facebook posts bevat de nieuwe website een aantal filmpjes waarin medewerkers vertellen over hun werk op de IC, SEH en OK en over thema’s die centraal staan in de zorgverlening van het HagaZiekenhuis.
(Zorgvisie – Mark van Dorresteijn | Twitter | Foto: Screenshot Facebook)