‘Ggz-bestuurders kunnen behandelaren ondersteunen bij Rom’

Rom is een vaardigheid, niet iets dat behandelaren in de geestelijke gezondheidszorg even snel naast hun werk kunnen doen. Dat zeggen Suzan Oudejans en Masha Spits, auteurs van het boek ‘Snel succes met Rom, een leidraad voor professionals’. Ze denken dat bestuurders hun medewerkers kunnen ondersteunen door tijd, ruimte en opleiding te bieden rondom Rom.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Kwaliteitsmeting ggz
Foto: Fotolia

Om goed te kunnen Rommen, moeten ggz-professionals niet alleen gespreksvaardigheden bezitten, maar die ook kunnen koppelen aan de cijfermatige resultaten die uit vragenlijsten komen. Die resultaten moeten ze vervolgens kunnen vertalen naar de belevingswereld van een cliënt en zijn klachten. Daarnaast moeten ze om kunnen gaan met de software die Rom vereist. ‘Los van elkaar klinken dit als vaardigheden die vanzelfsprekend zijn voor behandelaren, maar ze moeten alle vaardigheden met elkaar combineren in één gesprek. Dat maakt het lastiger’, zegt Oudejans. ‘Rom kunnen toepassen in de behandelkamer is echt een vaardigheid. Het is niet iets dat je er met links

0
255

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement. Al voor de prijs van 1 kop koffie per week (2,50 euro) kunt u onze premiumartikelen lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.