Persoonlijke, medische vragen kunnen uit privacy-oogpunt niet worden gesteld. De chat app is vandaag gelanceerd.
Patiënten kunnen 24 uur per dag en zeven dagen in de week vragen stellen aan de medewerkers. De vraag komt binnen bij een servicedesk en wordt direct beantwoord of doorgestuurd aan iemand uit een speciaal daartoe ingericht team. Het team bestaat uit mensen die het leuk vinden om aan deze service mee te werken. Dat zijn onder meer artsen, verpleegkundigen en zorgmanagers.
Een vraag wordt zo snel mogelijk opgepakt en de patiënt kan altijd rekenen op een persoonlijk antwoord. De app is niet bedoeld voor spoedeisende vragen. Vragen die wel worden verwacht, gaan bijvoorbeeld over bezoekuren, bereikbaarheid, werk en opleiding, vacatures. Mochten er toch medische vragen tussen zitten, dan verwijst de servicedesk de patiënt naar de huisarts of de behandelend specialist.
De HMC chat app is gratis te downloaden in de App Store (Apple) of Google playstore (Android).
Dossier Apps
Zorgverleners en patiënten maken steeds vaker gebruik van medische apps op hun smartphone of tablet. Apps maken zorgregistratie en zelfmanagement eenvoudiger.
Lees meer >>