Werkdruk is het grootste probleem binnen de zorg. Dit blijkt uit resultaten van de Barometer Zorg, die is opgezet door VKbanen en Newcom Research & Consultancy. Naast de hoge werkdruk schuilt veel ongenoegen in het gebrek aan waardering van de buitenwacht. Toch is het merendeel van het personeel ronduit trots op de zorg die hij of zij verleent.
Het bieden van goede kwaliteit geeft
Hoe komt die werkdruk?
Onzinnige vergaderingen, hoog ziekteverzuim waardoor collega’s dubbel zo hard moeten werken, verandering op verandering, geen goede logistieke planning. Goh, wat vreemd dat medewerkers niet tevreden zijn. Zorg goed voor je medewerkers. Geen chaos maar structuur. Niet elke jaar een nieuwe manager!!
Dan komt het allemaal goed!
Het is te zot voor woorden dat de zorgverlening kampt met zo’n hoge werkdruk. Dit komt niet ten goede van de kwaliteit en de zorgvragers worden de dupe hiervan!De werkdruk moet daarom snel omlaag worden gebracht.