Uit het ZN Journaal blijkt dat het gaat om: Landelijk crisiskaart, YourWorkPlace.nl, MyMigraine – Life, en Ontwikkeling van online zelfmanagementtraining voor patiënten met gediagnosticeerde voedselallergie
Landelijk crisiskaart
De crisiskaart is bedoeld voor mensen die ooit een psychische crisis hebben ervaren en reden hebben om te verwachten dat dit in de toekomst opnieuw kan gebeuren. Met de crisiskaart krijgt een cliënt de mogelijkheid om zelf te regelen wat er moet gebeuren in een crisis. Het project richt zich op GGZ-cliënten, grotendeels ambulant wonend, maar ook intramuraal.
YourWorkPlace.nl
YourWorkPlace.nl is een interactieve ‘expositie’ over de toekomst van de zorg thuis, vanuit het oogpunt van professionals in de zorg. Er worden zeven werkstations (met touchscreen beeldschermen) gerealiseerd met elk een eigen thema (wonen zonder zorgen, begeleiding op afstand, robottechnologie, met dementie thuis, e-learning, chronisch ziek, en de toekomst voorbij). De bezoekers krijgen een pda en worden door een digitale wijkverpleegkundige langs de verschillende stations geleid.
MyMigraine
MyMigraine is gericht op een interactieve internetcursus voor de aanvalspreventie bij volwassenen met chronische en invaliderende migraine. De afdeling Klinische en Gezondheidspsychologie van de Universiteit Utrecht brengt MyMigraine stapsgewijs bij de doelgroep door software voor onderling contact en ondersteuning, het ontwerpen van een implementatietraject en om de effectiviteiten van MyMigraine te onderzoeken.
Online zelfmanagementtraining
Het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMC Utrecht) wil informatie over voedselallergie beter toegankelijk maken en zelfmanagement van patiënten met een gediagnosticeerde voedselallergie bevorderen door middel van online zelfmanagementtraining. (ICTzorg)