De nieuwe regels zijn bedoeld voor zowel patiënten als medewerkers. Ze benadrukken dat het belangrijk is om ook als de druk en emoties oplopen, goed met elkaar om te gaan. Esther Rector, hoofd Spoedeisende Hulp Flevoziekenhuis: “Wij begrijpen best dat mensen geëmotioneerd zijn. Maar we hebben natuurlijk wel een grens. Als je je niet gedraagt, kun je vertrekken. Met uitzondering als het gaat om een levensbedreigende situatie.” Agressief gedrag wordt niet geaccepteerd en bij wapenbezit, geweld, drugs en diefstal doet het Flevoziekenhuis aangifte bij de politie. ( Zorgvisie – Wouter van den Elsen)
Lees ook:
Minder agressie door Verbetertraject Probleemgedrag
Kwart therapeuten te maken agressie
Veel meer patiënten naar spoedeisende hulp
Richtlijn triage op SEH herzien
Zelf werkzaam in een ziekenhuis in het zuiden van het land.Waarom worden Clienten agressief ? Zelf geanalyseerd.Conclusie; COMMUNICATIE met de Client !O.a. de BEJEGENING van de Client.Ga daar mee aan de slag als Ziekenhuis/Zorginstelling en het wordt zeker minder !