‘Overleg met cliënt over e-healthbehandeling’

Het is belangrijk om met een cliënt te overleggen in hoeverre e-health onderdeel wordt van zijn behandeling. ‘Goede afstemming zorgt voor een gevoel van verantwoordelijkheid bij cliënten en versterkt de zelfredzaamheid’, stelt Liesbeth Renckens, klinisch psycholoog bij GGZ Friesland.
‘Overleg met cliënt over e-healthbehandeling’
Foto: ANP

De organisatie is in december 2012 gestart met een online portal van ontwikkelaar Info Support waarop cliënten zelf een deel van hun behandeling kunnen managen. De portal is nu nog alleen beschikbaar voor het organisatieonderdeel Denk. Dit onderdeel focust op kortdurende zorg voor mensen ‘die er zelf niet meer uitkomen’. Cliënten krijgen voorafgaand aan het eerste gesprek al toegang tot de portal. ‘Tijdens het intakegesprek bepalen we samen met de cliënt hoeveel hij zelf kan doen’, stelt Renckens. ‘We proberen zoveel mogelijk de zelfredzaamheid te bevorderen.’

Portal en behandelmodules

Tim Koelman, directeur Innovatie & Dienstverlening bij GGZ Friesland, legt uit

2
22

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.