Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Patiënt van spoedeisende hulp tevreden over zorg

De meerderheid van de patiënten op de spoedeisende hulp (SEH) is tevreden over de zorgverlening. Gemiddeld waarderen zij de zorg met een cijfer van 7,8. Twee op de drie patiënten heeft de zorg gekregen die zij verwachtten. Dit blijkt uit onderzoek van het Julius Centrum voor Gezondheidswetenschappen van het UMC Utrecht.
Patiënt van spoedeisende hulp tevreden over zorg

Patiënten ervaren in het onderzoek de kwaliteit van de behandeling en de attitude van zorgverleners als het meest positieve aspect van de zorgverlening op de SEH. Om een beeld van de kwaliteit van zorg op een SEH te krijgen, zijn patiënten van twaalf SEH’s gevraagd naar hun ervaringen. Ruim 3500 patiënten die in september 2010 op een van deze SEH’s zijn geweest, vulden een vragenlijst in over hun ervaringen met de zorgverlening.

Verbeterpunten

Ondanks het hoge rapportcijfer noemden de patiënten ook verbeterpunten. De meest genoemde verbeterpunten zijn verbeteringen van de informatie over de volgorde van hulp bij het wachten, de informatie over bijwerkingen van geneesmiddelen, de informatie over de snelheid van de hulp en de informatie van de baliemedewerker. (Zorgvisie – Wouter van den Elsen / Twitter)

Lees meer:

Schippers vindt concentratie SEH’s geen bezwaar

Speciaal tarief voor SEH-verpleegkundige

Bontje wil aanbesteding SEH’s

UMCG en OZG willen nieuwe SEH bouwen

Zorgvisie magazine

Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.