Let op: de informatie in dit artikel is ten minste vijf jaar oud

‘Patiënt wil centraal aanspreekpunt in ziekenhuis’

Patiënten in ziekenhuizen willen één centrale persoon die hen informatie geeft over hun ziekte en behandeling. Dat is een voorlopige conclusie uit een onderzoek van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) dat maandag is ingezet.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

De patiëntenorganisatie startte begin deze week een meldpunt waar patiënten zich konden uitspreken over de klantvriendelijkheid van ziekenhuizen. Volgens een woordvoerder hebben sindsdien 1500 mensen gereageerd. Ongeveer 60 procent had kritiek. Van de personen die opgenomen waren geweest, beklaagde 52 procent zich over de versnipperde informatievoorziening. Iets meer dan 40 procent vond het hinderlijk dat patiënten steeds opnieuw hun verhaal moesten vertellen, soms wel tien keer per opname. Bijna 40 procent van de respondenten is van mening dat artsen en ander medisch personeel te weinig tijd besteden aan goede voorlichting aan de patiënt. (ANP)

Lees meer:

Frans Maréchal verlaat NPCF

Iris van Bennekom verlaat NPCF

NPCF reageert positief op RVZ-advies

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.