s Heeren Loo richt pijlen op behoud medewerker

Door de nieuwe snelle wervingsmethode trekt ’s Heeren Loo ondanks de tekorten op de arbeidsmarkt nog altijd duizenden sollicitanten per jaar. Veel daarvan zijn zij-instromers. Hoewel die hard nodig zijn, hebben ze begeleiding nodig. Met een nieuwe arbeidsmarktcampagne wil ’s Heeren Loo daarom ook medewerkers behouden.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Cliënt Charlie met medewerker Mariëtte

De nieuwe campagne laat zien dat medewerkers bij de begeleiding van cliënten iets met hun eigen passie kunnen doen en op hun eigen manier iemand verder kunnen helpen. Een van de cliënten kwam niet vaak onder de mensen en is gek is op plattegronden. Een medewerker nam het initiatief om mee te doen aan een hardloopwedstrijd. Zij heeft hiervoor zelf moeten trainen, wat ook ondersteund werd vanuit ’s Heeren Loo. Met Charlie als navigator hebben ze samen met een team van begeleiders en behandelaars de route van 8 km afgelegd. ‘Des te meer medewerkers ook andere passies kunnen uitoefenen’, zegt

0
617

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.