Tips voor zorgbestuurders: jonge medewerkers werf je zo

Hoe zet je je zorginstelling in de kijker, zodat jonge zorgmedewerkers je vinden? PR-bureau De Wolven heeft diverse opdrachtgevers die jongeren aanspreken, en heeft de zomercampagne voor zorginstelling De Zorgcirkel bedacht. Anne van den Nulft van De Wolven geeft tips.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

1. Maak gebruik van social media

‘Het klinkt als een open deur en veel zorginstellingen hebben een social media account. Maar er zijn ook valkuilen: dat het bijvoorbeeld heel stil is op je aangemaakte Facebookpagina of Instagram-account. Je moet van tevoren goed nadenken over welke content je wanneer plaatst en zorgen dat dit met regelmaat gebeurt. Daarom hebben wij met een contentkalender gewerkt. Uit ervaring merken we dat storytelling heel belangrijk is. Op de sociale mediakanalen deelde we de bijzonder verhalen van de bewoners en jonge medewerkers van De Zorgcirkel, locatie Prins Hendrik. Deze berichten kregen veel likes en reacties.

0
1904

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.