Duizenden verzekerden hebben CZ geholpen foute facturen op te sporen. Zij vonden 600.000 euro aan onterechte betalingen en twee mogelijke vormen van fraude.
De zorgverzekeraar gaf in augustus 2014
U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan
Login of Maak een account aanDe zorgverzekeraar gaf in augustus 2014
Bohn Stafleu van Loghum
Walmolen 1, 3994 DL Houten
Postbus 246, 3990 GA Houten
Stomadragers zouden graag inzicht in de kosten van het door en gebruikte stoma materiaal hebben.
Ben benieuwd naar de hoger beroep uitspraak van fabrikant stomamateriaal en NSV tegen CZ.
Goed dat dit soort zaken meer gecontroleerd wordt. Inderdaad zou ik er aan toe willen voegen: wie controleert de verzekeraar. Vorig jaar werd een declaratie van ons als zorgaanbieder teruggevorderd omdat de specifieke stoornis niet langer door de betreffende verzekeraar bleek te worden vergoed. Toen ik enkele maanden later toevallig contact had met betreffende verzekerde, was diens eigen risico wel gewoon gevorderd en niet hersteld. Pure winst voor de ZV.
Geweldig goed dat zorg verzekeraar het leverancier van de zorg toetst op de juistheid van declaratie gedraag.
Echter de kosten van de zorg worden op deze wijze niet verlaagd.
De vraag is of de verzekeraar juiste nota opstel t door declareert aan de verzekeringsnemer (lees maand / kwartaal / jaar premie?
Bij de zorg verzekeraar wordt nog steeds dikke winst geboekt wat niet te vinden is in de kwaliteit van de zorg.
Wat doet de zorgverzekeraar aan om de zwarte lijst van wanbetalers op te schone?
Wordt er niet tijd dat zorgverzekeraars “vinkje” “alles automatisch” uit te zetten en menselijke benadering naar de verzekerden toe te passen?
Heeft de zorgverzekeraar meer vertrouwen in incasso dan in zijn verzekeringsnemer?
Zo kan ik nog reeks vragen stellen dat de juistheid en integriteit van verzekeraars kan verbeteren!
Wellicht zijn er andere gedachten over hoe we voor de verzekeringsnemer premie verlagend kunnen zijn en kwaliteit van de zorg optimaliseren.