Werkgroepen moeten imago bedrijfsarts oppoetsen

Een drietal werkgroepen is aan het werk gezet om de beroepen van bedrijfsarts en verzekeringsarts aantrekkelijker te maken. Na een imagocampagne moeten extra opleidingsmogelijkheden en nieuwe richtlijnen het gat tussen een groeiende arbeidspopulatie en een slinkende artsenpool helpen dichten.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Campagne bedrijfsarts worden

Dat is te lezen in een brief van staatssecretaris Tamara van Ark (SZW) aan de Tweede Kamer.

Weinig animo voor specialisme bedrijfsarts

Al in 2013 werd de noodklok geluid. Een tekort aan bedrijfs- en verzekeringsartsen dreigde omdat veel van de toen werkzame artsen op het punt stonden om met pensioen te gaan. Onder geneeskundestudenten was te weinig animo voor het specialisme om de tekorten aan te vullen. Ieder jaar begonnen tien tot twintig basisartsen aan de opleiding tot bedrijfsarts, maar dat moesten er eigenlijk 100 tot 150 zijn.

Imagocampagne heeft effect

In het najaar van 2016 is daarom de campagne

0
186

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een proefmaand af en lees al onze premium artikelen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.