Zelfstandige klinieken scoren hoog op klanttevredenheid

Zelfstandige klinieken krijgen in Nederland gemiddeld een 8,3 van consumenten. Dat blijkt uit de Benchmark Klinieken van brancheorganisatie Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN), uitgevoerd door het bureau Bosgra Marketing.
Zelfstandige klinieken scoren hoog op klanttevredenheid

Klinieken krijgen in de Benchmark Klinieken gemiddeld een 8,3 van consumenten als algemeen rapportcijfer. Op andere punten scoren de klinieken ook hoger dan een 8: bejegening (8,3), behandeling (8,2), nazorg (8,2) en informatieverstrekking (8,0). De basis van de Benchmark Klinieken is het ZKN Klanttevredenheidsonderzoek.

Korte wachttijd

De korte wachttijd is de belangrijkste reden (30 procent) voor consumenten om voor een zelfstandige kliniek te kiezen. Advies van vrienden of familie (27 procent) en de deskundigheid van artsen (25 procent) zijn daarnaast belangrijke argumenten in de keuze voor een kliniek. De wachttijd is in 71 procent van de gevallen minder dan twee weken. Daar is 96 procent tevreden over. (Zorgvisie – Wouter van den Elsen)

Lees meer:

Peter Hendriks wordt directeur privé-kliniek U-center

Abortuskliniek MR70 sluit in maart definitief

Sint Maartenskliniek serveert beste menu 2010

Gemeentegeld voor polikliniek Zierikzee

Zorgvisie magazine

Interesse in meer achtergronden? Word nu abonnee van Zorgvisie.

1 REACTIE

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.