‘Zorgverlener mag coronazorg weigeren bij gebrek aan beschermingsmiddelen’

‘Als een cliënt is besmet met corona of als er sterke verdenkingen zijn hiervoor, moeten werknemers hun werk veilig en met bescherming van hun gezondheid kunnen blijven uitvoeren. Als de werkgever die bescherming niet kan bieden en dus niet kan zorgen voor de juiste en voldoende beschermingsmiddelen, dan vind ik dat een werknemer mag zeggen: “Op deze manier kan ik de gevraagde zorg niet verlenen en dat mag je als werkgever ook niet van mij vragen”.  

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Radboudumc: geen griepprik dan mondneuskapje
Foto: Bilderstoeckchen/Fotolia
Premium

Dat zegt Martijn van de

Premium

Wilt u dit artikel lezen?

Neem Zorgvisie.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle artikelen lezen
  • Dagelijks de Zorgvisie nieuwsbrief

Al abonnee? Log dan in

3 REACTIES

  1. Ik werk in de thuiszorg. Een van onze cliënten is mogelijk besmet. Sinds juli zijn we verplicht onze cliënten onze dienst te laten aftekenen op ons mobiel, in de Thuiszorgplanner app. Laatst was in het nieuws dat mobieltjes vol zitten met virussen en bacteriën. Ik vrees dus kruisbesmetting via onze mobiele telefoons, maar mijn werkgever reageert hier ontkennend op.
    Wat is uw standpunt hierin?

  2. Lees alle reacties

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.