Let op: de informatie in dit artikel is ten minste vijf jaar oud

Zuidwester kiest voor IT Service Management van FrontRange Solutions

Stichting Zuidwester, een zorg- en dienstverlener voor mensen met verstandelijke beperkingen, gaat de IT Service Management oplossing van FrontRange Solutions implementeren.

Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Zuidwester kiest voor IT Service Management van FrontRange Solutions

De applicaties bestaan onder meer uit een elektronisch cliëntendossier, Microsoft Office, een financieel systeem en een HRM-systeem met een aparte oplossing voor het roosteren van de medewerkers.

Mobiliteit

“Omdat de mobiliteit van het personeel erg groot is, leverde met name het configuratie management een probleem op”, zegt André Hagoort, Hoofd Informatie en Automatisering (I&A) bij Stichting Zuidwester. “In het bestaande systeem bleek bijvoorbeeld het up-to-date houden van de Configuration Management Database (CMDB) erg lastig, zodat we geen goed beeld hadden van de gebruikte IT-infrastructuur. Los van de beheertechnische problemen was daardoor ook de doorberekening van het PC-gebruik aan de verschillende onderdelen problematisch.” (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)

ICTzorg magazine

Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.

Lees ook:

Zuidwester gebruikt leerportaal The Competence Group

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.