Vanuit PlanCare Dossier worden deze zogeheten AW119-berichten aangemaakt en verstuurd naar de zorgkantoren. Per 1 januari 2011 vindt in dit proces een aantal veranderingen plaats. Zo moeten naast de intramurale productie ook de dagbesteding en extramurale dienstverlening via het declaratiebestand worden gedeclareerd. Verder wordt voor het aanleveren van de gegevens gebruikgemaakt van een directe communicatielijn tussen het elektronisch cliëntendossier en het centrale Vecozo-schakelpunt waar de distributie naar de zorgkantoren plaatsvindt.
Voorbereidingen
De Heer Software adviseert zorgaanbieders tijdig te starten met de voorbereidingen voor de aanstaande veranderingen. Naast een goed werkend elektronisch cliëntendossier moeten ook andere zaken geregeld worden. Zo moeten bijvoorbeeld de benodigde Vecozo-certificaten uiterlijk half september aangevraagd zijn. Verder krijgen zorgaanbieders ook te maken met de aangepaste AWBZ-beleidsregels van de NZa en per 1 april 2011 met de nieuwe AZR-versie 3.0. (ICTzorg – ICTzorg / Twitter)
ICTzorg magazine
Meer weten? Word nu abonnee van ICTzorg.
Lees ook:
AFAS ERP, De Heer en Ortec gaan samenwerken
De Heer Software neemt G2 Zorgsoftware over