Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties3

Ombudsman tikt zorgkantoor op de vingers

Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie en Skipr. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg, eerstelijnszorg en samenwerking met het sociaal domein. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.
Een hulpbehoevende oudere moest ineens betalen voor activiteiten in zijn instelling. De Nationale Ombudsman vindt dat het zorgkantoor handhavend had moeten optreden.
Ombudsman tikt zorgkantoor op de vingers

Hiermee verloochende het VGZ-zorgkantoor voor Noord

Registreren

Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie en Skipr. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg, eerstelijnszorg en samenwerking met het sociaal domein. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.

3 REACTIES

  1. Er wordt overal maar doorgemodderd.Wat denk je wat een wetswijziging wekl niet kost en dat jaar in en jaar uit?
    De politiek zal nu het boetekleed aan moeten trekken, na jaren van zogenaamd maatregelen treffen.
    Kijken de meeste mensen naar programma’s als ‘slag om Nederland’, zembla tegenlicht, reporter, dan dat achterlijke gekwijl van die varaproducties als vermaak-,kwissen-,lachprogramma’s(waar enorme bedragen met omroepgeld naar individuen gaan als Nieuwkerk, Paul de Leeuw etc)

  2. Lees alle reacties
  3. Al veel en veel vaker heb ik in deze rubriek geschreven dat er veel en veel meer te verdienen is met efficient en niet verspillend werken in zorginstellingen; maar ja dan moet het management zich wel een beetje inspannen.
    Gewoon de AFHANKELIJKE hulpbehoevende en gehandicapte bewoners nog verder uitknijpen is veel gemakkelijker; sommigen noemen dat boevenstreken.
    En hier wordt weer het bekende, maar vaak ontkende, gegeven bevestigd dat een clientenraad zich veel en veel te makkelijk in laat pakken; drie oorzaken: betrokken leden (die een partner of familielid als patient hebben) vrezen voor represailles, niet betrokken leden zal het een zorg zijn en als derde te veel vaak schrijnend onbekwame leden; de directie vecht dan met een tank tegen een kruiwagen; TEL UIT JE WINST, maar de patient is de dupe.
    WIE MAAKT ZICH IN NEDERLAND EIGENLIJK ZORGEN OM HULPBEHOEVENDE EN GEHANDICAPTE OUDEREN. Ik weet het: mantelzorgers van vaak over de 70 en 80 jaar EN DIE DOEN HET VOOR NIKS en de directieleden hebben topsalarissen ook voor niks, maar dan voor niks doen

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.