Achmea start programma voor klanten Icare en Evean

Zorgverzekeraar Achmea gaat 220.000 klanten van Evean en Icare ondersteunen om gezond mogelijk te blijven. Achmea gaat dit doen door middel van een consultatiebureau voor senioren, een coachingsprogramma voor patiënten met hartproblemen en therapietrouwprogramma's.

Achmea wil zo de zorgkosten beheersen en de kwaliteit van zorg verbeteren. In Australië heeft het coachingsprogramma in vier jaar tijd geleid tot zestien procent minder ziekenhuisopnamen.

Gezondheidsprogramma

Achmea opent consultatiebureaus voor ouderen in Emmen, Hoogeveen, Lelystad, Zaandam en Zwolle waar per jaar 4000 bezoekers moeten komen. Daarnaast krijgen klanten van Evean en Icare die na een hartrevalidatie uit het ziekenhuis zijn ontslagen, zes maanden lang om de zes weken een telefonisch coachingsgesprek van een half uur. Om heropnames te voorkomen, wil Achmea deze mensen op deze manier begeleiden bij het nemen van medicatie. Ook start de zorgverzekeraar de Achmea Medicatie Check, waarbij de apotheker samen met de huisarts bekijkt of de medicatie nog klopt. Zo hoopt Achmea het risico op ziekenhuisopname door een verkeerde combinatie van geneesmiddelen, terug te brengen.

Icare en Evean

Het gezondheidsprogramma staat in beginsel alleen open voor klanten van Evean en Icare die bij Achmea verzekerd zijn. Achmea bekijkt hoe en wanneer het programma voor meerdere verzekerden beschikbaar kan komen. (Zorgvisie – Annelies Vermeulen)

Lees ook:

Achmea geeft Naviva kraamzorg meerjarencontract

Drentse zorginstellingen in beroep tegen Achmea

Kamer kritisch over Achmea

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.