Bestuurders van zorgorganisaties moeten het in de politiek en media geregeld ontgelden. Of het nu gaat om incidenten in de bedrijfsvoering of de zorgverlening; zorgbestuurders hebben wat uit te leggen. Dat is ook logisch.
PremiumZorgbestuurders hebben de verantwoordelijkheid om
Reactie bevestigt precies de strekking van het artikel; nu van belang dat bestuurders kunnen aantonen waarmee men bezig is waartoe.
En hoe (op welke wijze) burger en samenleving hiermee gediend wordt (meerwaarde).
In alle bescheidenheid wijzen wij zowel zorgbestuurders als toezichthouders en stakeholders op het Improvement Model dat als onafhankelijk en neutraal instrument gereed is om te dienen voor een algemeen en nationaal referentiekader dat alle wet- en regelgeving maar ook branchespecifieke richtlijnen op een samenhangende wijze heeft verweven in zeven onderdelen; beginnend bij de klantpositie (input en troughput) en eindigend bij maatschappelijke verantwoording nieuwe stijl (output en outcome); integraal zicht op voortgang, effect, resultaat, veiligheid van de zorg in relatie tot bedrijfscontinuïteit (ook financieel en juridisch).
In dit voorjaar spant Stichting Beheer Improvement Model zich maximaal in om dit idee te lanceren en mogelijk landelijk handen en voeten te geven met betrokken zorgondernemers en stakeholders.
Alle bestuurders weten dit. Een groot deel is hier ook mee bezig. Het is de vraag waarom sommigen het nog niet doen.