Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

BuurtzorgT: ‘Zilveren Kruis laat ggz-cliënten onnodig lang wachten’

Bart Kiers schrijft zowel over cure als care. Zijn aandachtsvelden zijn de ziekenhuizen, medisch specialisten, wijkverpleging en ouderenzorg.
BuurtzorgT is een van de weinige ggz-aanbieders met voldoende behandelaren om ggz-cliënten met een zware zorgvraag direct te helpen. Maar van zorgverzekeraar Zilveren Kruis moet BuurtzorgT cliënten doorverwijzen naar andere aanbieders. Daar belanden ze echter op een wachtlijst van zes tot acht maanden. BuurtzorgT heeft een cliëntenstop afgekondigd.
Bas van Riet Paap
‘Kan het medisch-ethisch gezien wel door de beugel om mensen in geestelijke nood door te verwijzen naar andere aanbieders, waar ze zes tot acht maanden moeten wachten op zorg?’, vraag bestuurder Bas van Riet Paap van BuurtzorgT zich af.
Premium

BuurtzorgT is een relatief jonge

Premium

Wilt u dit artikel lezen?


    Al abonnee? Log dan in

    2 REACTIES

    1. Lees alle reacties
    2. Zeer herkenbaar handelen van het Zilveren Kruis. Dit is geen incident; dit is strategie. Wellicht zelfs wel risico-selectie door Zilveren Kruis. Zo weert Zilveren Kruis immers de zwaardere zorgcategorieën patiënten, welke zullen overstappen naar andere verzekeraars. Dit soort gedrag laat Zilveren Kruis ook in de medisch specialistische revalidatiezorg zien. Ook daar stappen verzekerden aan het eind van het jaar massaal over omdat ze bij Zilveren Kruis de zorg uit het basis verzekerd pakket niet krijgen.

      NZA, VWS en politiek: waar blijven jullie? Wie zijn de echte zorgcowboys in Nederland?

    Geef uw reactie

    Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.